Jsem na mateřské a cítím se sama

Váš partner na Vás kouká divně, protože nechápe, co mu právě říkáte. Jak se můžeš cítit sama? Vždyť si neustále na mobilu a píšeš si s holkami v té Vaší skupině! A hlavně tu máš dítě, tak nejsi sama? A co po mně vlastně chceš? Vždyť chodím do práce, abys mohla být doma. A máte to, jste hrozná. Je Vám teď ještě hůře, než když jste mu před chvílí řekla větu: „Cítím se strašně sama“.

Na místě tolik nezáleží, je to uvnitř nás

Když si na dané téma otevřete diskuze, tak zjistíte, že začátek vyprávění je hodně podobný – přistěhovali jsme se do nového města, bydlíme na vesnici, bydlíme ve velkém městě…. Ono v podstatě moc nezáleží na tom, kde žijete (pokud tedy nejste na samotě u lesa), ale záleží na sociální skupině kolem Vás, a hlavně na povaze. Pokud žijete stále na stejném místě a máte kolem sebe přátelé z dětství, kteří mají také děti, je to mnohem jednodušší, než když se přestěhujete na zcela nové, neznámé, místo. Ale ani to nemusí být hned důvod k osamělosti, pokud jste družný typ. Prostě se na hřišti seznámíte s novými lidmi nebo si přes lokální facebookovou nebo jinou stránku najdete nějaké nové kontakty. 

Co ale dělat, když se necítíte na to přijít mezi cizí maminky na hřiště? Co když nechcete psát cizím lidem? Co teď? Teď hlavně záleží na partnerovi a Vaší rodině. Partner by pro Vás měl být oporou, měli byste s ním o svých pocitech mluvit. Snažte se být v kontaktu se svými přáteli, i když bydlí jinde. Stejně tak buďte v kontaktu s rodinou. A hlavně myslete na to, že je to jen přechodné období! Během pár měsíců začnete na to hřiště stejně chodit, protože s Vaším malým ďáblíkem nebude doma k vydržení. A děti si pak najdou své parťáky a vy naopak začnete řešit, jak se zbavit té otravné ženské, kterou nemůžete vystát a jejíž syn musí být jako naschvál nejlepší kamarád Vašeho syna. 

Typy pro zvládnutí náročného období:

  • je něco, co jste vždy chtěla zkusit a nebyl čas – tak teď hurá na to
  • mějte co nejvíce společných večerů s partnerem – posílí to Váš vztah a nebudete mít pocit, že běháte jen kolem dítěte
  • udržujte kontakt na dálku
  • přihlaste se na nějaký kurz ve Vašem okolí – kurzy plavání pro miminka jsou optimální na seznámení s jinými maminkami 
  • čtěte knihy, malujte si… dělejte cokoliv, co Vás baví 
  • když je toho na Vás moc, domluvte se s partnerem a jděte ven – klidně sama do kina

Autor: Soňa J.