Je opředen řadou pověr, je drahý a jeho výběr každý maminka hodně řeší, protože je zásadní: kočárek. Neměl by být doma dřív než miminko, prý nosí smůlu.
Dvojkombinace, trojkombinace či jen hluboký kočár?
Každá rada je těžká. Jedna tu ale je: v trojkombinaci jen výjimečně nalezneme kvalitní vajíčko. Proto, pokud uvažujeme o kombinovaném kočárku, dejme přednost dvojkombinaci a vajíčko kupme zvlášť, tedy alespoň v případě, že nekupujeme kočárek od výrobce sedaček. Pokud kupujeme kočárek od výrobce kočárků, který má sedačky jako přidružený sortiment, jen stěží bude vajíčko stejně kvalitní jako od renomovaného výrobce specializujícího se pouze na vajíčka. Ale i zde je to otázka štěstí, můžeme ke kočárku dostat navíc dobré vajíčko a ještě ušetřit. Vždycky se proto podívejte na recenze.
U dvojkombinace je to risk, může se stát, že vybereme skvělý kočár a bude nám sloužit tři roky, může se ale stejně dobře stát, že se úplně netrefíme a namísto sportovní korbičky nás bude čekat nákup nového kočárku.
Na co si dát u dvojkombinace pozor? Kočárek vybírejme podle podvozku a sportovní korby, to jsou důležitější kritéria. U hluboké korbičky je kritérium vlastně jen jediné: délka. Korbička by měla být dost dlouhá a prostorná i pro větší miminko, přeci jen nevíme, jak rychle si naše miminko sedne, tak abychom nemuseli sportovní korbičku řešit dříve, než by nám bylo milé, zejména v zimě musíme počítat i s fusakem.
Nákup pouze hlubokého kočárku je sice vhodný, musíme ale počítat s větší investicí při nákupu sportovní verze a také s tím, že maminka většího děťátka nemá tolik času na vybírání.
Podvozek
Podvozek nesmíme podcenit, ovlivní naši spokojenost s každou cestou s kočárkem. Rozhodujeme se podle terénu, jiné požadavky má maminka, která bude jezdit převážně ve městě, jinak se bude rozhodovat maminka, která bude většinu svých cest podnikat v lese.
Na komfort jízdy mají vliv přední otočná kolečka a velikost koleček. Čím větší kolečka, tím lépe kočárek terén zvládne, otočná kolečka zase usnadňují manipulaci v obchodě nebo tam, kde není příliš mnoho prostoru.
Neměli bychom zapomenout také na odpružení, aby kočárek alespoň trošku houpal. Lépe se v něm pak miminko uspává, méně drncá na nerovné cestě.
Největší kola a zároveň nejintenzivnější odpružení mají kočárky připomínající staré Liberty. Je to trošku extrém a ne každá maminka po takovém kočárku touží. Ale i tyto kočárky umožnují instalaci sportovní korbičky. Určitě bychom měli i tuto možnost zvážit.
Naopak ne tak zásadní roli hraje počet koleček. I trojkolka může být vhodná do terénu, stejně jako čtyřkolka může být v terénu zcela nepoužitelná.
Golfky
Ať se rozhodneme pro jakýkoliv kočárek, dříve či později nás bude čekat vybírání lehkého skladného kočárku, který použijeme jen v situaci, kdy je malý chodec unavený. Při výběru kočárku pro novorozence bychom neměli zapomenout, že čas na golfky dříve nebo později přijde a my nevybíráme kočárek 0 – 4 roky, ale pro výrazně kratší období.