Jak v těhotenství pečovat o tělo

Pokud jste těhotná, tak jste se jistě několikrát zamýšlela nad tím, co všechno je ženské tělo schopno vydržet. Já to považuji za jeden ze zázraků, co se těhotenství týče. Moje těhotenství doprovází mimo jiné například padání vlasů, strie na břiše, bocích a v tříslech, zvětšené kotníky a chodidla, bolest žeber a častá únava.

Jak tělu ale tuhle všechnu snahu o udržení zdravého miminka vrátit?

Výživa pokožky

I když tvorbu strií pravděpodobně nezastavíte, nepodceňujte hydrataci pokožky. Jsou ženy, kterým se žádná jizvička neobjeví a pak jsou ženy, které moc dobře ví, o čem je řeč. Obecně známý olej je například Bi-Oil, nic ale nezkazíte ani arganovým, kokosovým nebo růžovým olejem. Důležité je pokožku pravidelně hydratovat, aby lépe snášela to dlouhodobé napínání kůže, se kterým se tělo v těhotenství potýká. Vhodné je také zaměřit se na zdravou stravu. Například hovězí maso, ryby, nebo avokádo obsahují také kolagen, který také velmi vhodně působí na pokožku a působí blahodárně na její kvalitu a pružnost.

Zkrášlování s rozvahou

Pokud pravidelně navštěvujete kosmetické salony, kde si necháváte upravovat různé části těla, dejte si pozor. Některé úpravy nemusí mít příznivý vliv na vaše těhotenství. Nedoporučuje se například permanentní make-up, tělo kvůli zvýšené produkci hormonů špatně reaguje na inkoust, který se vpravuje do kůže a nejspíš si ani nevšimnete rozdílu. Pigment se v těhotenství pravděpodobně vůbec nechytne. Nedoporučuje se ani podstupovat laserová ošetření nebo jakékoliv invazivní zákroky estetického charakteru.

Přiměřený pohyb

Pravidelný pohyb pomáhá zmírňovat bolesti zad, zmírňuje otoky a působí proti zácpě a nadýmání. Za nejlepší pohyb, který můžete v těhotenství dělat se považuje chůze a chodit můžete narozdíl od jiných cvičení až do konce těhotenství. Mezi další vhodná cvičení se považuje také například těhotenská jóga nebo plavání. Pokud jste byla aktivní již před těhotenstvím a je vaše tělo zvyklé na pravidelný pohyb, můžete se bez obav hýbat i nadále jak jste zvyklá. Samozřejmě jsou tu i sporty, které se nedoporučují, například horolezectví, zvedání příliš těžkých vah apod. Důležité je vždy naslouchat svému tělu a nic nedělat na sílu.

Po porodu

Nezapomeňte na to, že porodem vaše péče o tělo nekončí! Ale o tom zase příště…

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.